Desi Oktoriana

Menyukai tulis-menulis sejak di bangku SD. Namun, baru beberapa tahun terakhir dikembangkan lebih jauh. Saat ini menetap di Bandung berprofesi sebagai gu...

Selengkapnya
Navigasi Web

Tatarucingan

Tatarucingan

"Cik teguh! Dibungkus sanés boeh dibeungkeut sanés mayit?" Barudak ngahuleng mikiran jawabanana. Aya sababaraha nu ngajawab tapi saralah jawabanana.

Tungtungna Bu Guru nyebat, "Taluk?" Sakabehna unggek cirining satuju teu bisaeun neguh.

Bu Guru ngabéjaan, "Jawabana nyaéta leupeut!"

Aya nu langsung ceuleukeuteuk seuri aya nu tambah ngahuleng. Naha leupeut? Kitu jigana na jero haténa barudak mah.

"Hiji deui, naon anu diudag kalah lumpat, didagoan kalahkah cicing?

Jawabanana angger saralah. Bu Guru nu menang, barudak taluk.

"Nu bener kalangkang!"

Barudak surak, aya oge nu nepi nepak tarang cenah mah jawabana padahal gampil.

Barudak di kelas lima mah resep pisan lamun diajak tatarucingan. Komo mun ngajawabna bener jeung dibéré hadiah, sok tara daék eureun maen tatarucingan téh kudu waé méakeun waktu nepi ka jam istirahat liwat.

Sabenerna tatarucingan téh lain saukur ramé jeung pikaseurieun hungkul. Tapi aya tujuan hadé dina tatarucingan yen barudak diajar ngaluaskeun imajinasi atawa daya khayal (implengan).

Imajinasi kudu diasah ti leuleutik kusabab pikiran nu pinuh imajinasi tiasa nyitak barudak anu cerdas jeung kréatip turta mampu ngarengsé masalah jaga maranehanana dewasa terjun di masyarakat.

Salian ti éta, tatarucingan saé kanggo ngabangun pondasi kaakraban antara guru jeung murid.

Hubungan anu dibangun saenyana nyieun langkung harmonis. Guru janten pigur anu pinuh ku sipat humoris. Guru sapertos kitu pastina langkung dipikaresep ku muridna.

Suasana di kelas janten langkung kondusip kanggo pembelajaran saterasna.

Hayu urang cobian maén tatarucingan!

Bandung, 21 September 2019

Terjemahan

Permainan Teka-teki

"Coba tebak! Dibungkus bukan kafan diikat bukan mayat? "

Anak-anak termenung memikirkan penyelesaiannya. Ada beberapa yang mencoba menjawab namun salah.

Akhirnya Bu Guru berkata, "Kalian menyerah? Bertekuk lutut? "

Semua mengangguk tandanya tidak mampu menebak.

Bu Guru berseru, "Jawabannya adalah leupeut! " (Leupeut adalah makanan khas Sunda seperti lontong)

Ada yang langsung tertawa ada yang tambah termenung. Kenapa leupeut? Demikian kemungkinan pertanyaan dalam hati anak-anak.

" Satu lagi, apa yang dikejar lari, ditunggu malah diam?"

Jawaban anak-anak tetap salah.

"Yang benar adalah bayang-bayang!" jawab Bu Guru

Anak-anak berteriak, ada anak yang sampai menepuk dahi, jawabannya padahal gampang.

Anak-anak di kelas lima gemar sekali apabila disertakan permainan tebak-tebakan. Apalagi bila jawabannya benar dan diberi hadiah, mereka enggan berhenti tebak-tebakan hingga menghabiskan waktu jam istirahat berlalu.

Sebenernya tebak-tebakan bukan hanya menarik dan suasana menjadi ramai karena lucu saja. Akan tetapi ada tujuan baik dalam permainan tersebut bahwa anak-anak belajar mengembangkan imajinasi atau daya khayal.

Imajinasi harus diasah dari kecil sebab pikiran yang penuh imajinasi bisa mencetak anak-anak menjadi lebih cerdas dan kreatif serta mampu menyelesaikan permasalahan bila kelak mereka dewasa terjun di masyarakat.

Selain itu, tebak-tebakan bagus untuk membangun pondasi keakraban antara guru dan murid. Hubungan yang dibangun berjalan harmonis. Guru menjadi figur yang matang dan berpembawaan humoris. Guru tersebut pasti makin disukai anak-anak.

Suasana kelas pun terbangun lebih kondusif untuk menjalani pembelajaran selanjutnya.

Mari kita coba main tebak-tebakan!

DISCLAIMER
Konten pada website ini merupakan konten yang di tulis oleh user. Tanggung jawab isi adalah sepenuhnya oleh user/penulis. Pihak pengelola web tidak memiliki tanggung jawab apapun atas hal hal yang dapat ditimbulkan dari penerbitan artikel di website ini, namun setiap orang bisa mengirimkan surat aduan yang akan ditindak lanjuti oleh pengelola sebaik mungkin. Pengelola website berhak untuk membatalkan penayangan artikel, penghapusan artikel hingga penonaktifan akun penulis bila terdapat konten yang tidak seharusnya ditayangkan di web ini.

Laporkan Penyalahgunaan

Komentar

Murangkalih lamun dipasihan tatarucingan reseup pisan. Sok teu hoyong uih. Cageur, bungah, sareng gusti Alloh maparinan kaberkahan. Barakallah bunda

22 Sep
Balas

Muhun. Tatarucingan emang ramé. Hayu urang tatarucingan, naon anu aya hareupeun irung tukangeun sapi. Teu kapanggih ditengah-tengah awak. Naon cik?. Hehehe... Salam.

22 Sep



search

New Post